مقدمه
عبارت “سه بعدی” که در استودیوهای طراحی سه بعدی و انیمیشن استفاده می شود به طور معمول برای بسیاری از مردم مبهم است، اگرچه طراحی سه بعدی و انیمیشن از چند دهه قبل با ما بوده است، اما مفهوم انیمیشن هنوز هم برای بسیاری، جادویی به نظر می رسد. چطور می توانید نقاشی ها را روی صفحه زنده کنید؟ با اختراع فناوری انیمیشن سه بعدی ، مفهوم انیمیشن از نظر افراد عادی بسیار مبهم تر می شود. آنها هنوز هم از طراحی سه بعدی و انیمیشن به عنوان “نقاشی” یاد می کنند و چیزی درباره فرآیند پشت انیمیشن سه بعدی نمی دانند.
در این مقاله سعی داریم که به عنوان یک استودیوی انیمیشن سه بعدی، تا حدودی مشتریان خود را با روند تولید انیمیشن سه بعدی آشنا سازیم. آگاهی نه تنها به مشتریان کمک می کند تا خدمات ما را بهتر درک کنند، بلکه به تسهیل روند همکاری و مدیریت انتظارات آنها نیز کمک کند. همچنین این آشنایی به مشتریان ما کمک می کند تا بهتر به خواسته های خود برسند و از طرفی این امکان را عم به ما می دهد تا به طور موثر با آنها ارتباط برقرار کنیم.
استودیو انیمیشن سنجاقک یکی از بازیگران اصلی صنعت انیمیشن در ایران است که تمرکز خود را بر همکاری نزدیک با تولید کنندگان، صنایع، کارآفرینان، معماران، مهندسین، بازاریابان و… برای تولید محتوای ویدئویی / تیزر تبلیغاتی / مدل سازی سه بعدی / شبیه سازی / واقعیت مجازی / تصویر سازی / موشن گرافیک / جلوه ویژه / انیمیشن های پیشرفته و… برای اهداف بازاریابی و تبلیغات گذاشته است
طراحی سه بعدی سنجاقک فعالیت خود را در سال 1393 آغاز و پروژه های مختلفی در زمینه انیمیشن های سه بعدی صنعتی ، معماری ، تیزر های تبلیغاتی ، موشن گرافیک و … با موفقیت به انجام رسانده است.
انیمیشن سه بعدی چیست؟
ما تمام تلاشمان را خواهیم كرد تا به طور مختصر و بدون پیچیدگی به این سوال پاسخ دهیم.مسئله این است که، ما باید به مشتریان اطلاع دهیم که روند کار چقدر پیچیده است، و در حین حال اجازه ندهیم شما دچار ابهام و سردرگمی شوید.
به طور خلاصه ، انیمیشن سه بعدی کامپیوتر به کار ایجاد تصاویر متحرک در یک محیط دیجیتالی که سه بعدی است اشاره دارد. از طریق ساخت هنری اشیا (مدل های سه بعدی) در داخل نرم افزار سه بعدی، می توان توالی های عکس (فریم ها) را صادر و توهم حرکت (پویانمایی) اشیا را ایجاد نمود. انیمیشن سه بعدی رایانه ای در مقایسه با انیمیشن دو بعدی یک فرآیند پرهزینه و زمانبر است زیرا شامل مراحل بیشتری است. نرم افزارهای زیادی برای ایجاد انیمیشن سه بعدی در بازار وجود دارند، از نسخه های رایگان و یا ارزان قیمت تا نسخه های پیشرفته حرفه ای بسیار گران. اگر کنجکاو هستید که ببینید یک نرم افزار سه بعدی چگونه کار می کند، می توانید یک نرم افزار رایگان به نام Blender را دانلود و استفاده کنید. تنها کافی است آن را گوگل کرده و وب سایت رسمی آن را پیدا کنید.
آنچه در انیمیشن اتفاق می افتد این است که حرکت به گونه ای شبیه سازی می شود که چشم ها تمایل دارند باور کنند حرکت واقعی اتفاق افتاده است در حالی که واقعیت این است که حس حرکت درک شده فقط به دلیل عبور سریع تصاویر متوالی است. این اساس کار است، چه برای انیمیشن های سه بعدی، دو بعدی یا استاپ موشن.
در انیمیشن دو بعدی سنتی ، تصاویر به صورت دستی کشیده می شوند و تغییرات ظریف نسبت به تصویر قبلی، توهم حرکت را ایجاد می کند. انیمیشن دو بعدی شامل تصویرسازی یک صحنه در مراحل مختلف حرکت و مرور سریع آنها به صورت دیجیتالی برای ایجاد توهم حرکت یا انیمیشن است. در انیمیشن استاپ موشن مدل های واقعی کمی جابجا می شوند و عکس گرفته می شود و باز هم، تصاویر هنگام پخش توهم حرکت ایجاد می کنند. انیمیشن استاپ موشن روندی دردناک و طاقت فرسا است و به تدریج باید مدل ها را به میزان بسیار کمی تغییر دهید!
روند ایجاد انیمیشن سه بعدی را می توان به ترتیب به سه مرحله تقسیم کرد:
- مدلسازی، که روند ایجاد اشیا سه بعدی در یک صحنه است
- طرح و انیمیشن، که نحوه قرارگیری و متحرک سازی اشیا در یک صحنه است
- رندرینگ، که خروجی نهایی گرافیک رایانه ای که از طریق ترکیب فازهای فوق و چند زیر فاز دیگر انجام می شود
تفاوت بین انیمیشن دو بعدی و سه بعدی
اولین مفهومی که باید مد نظر قرار گیرد این است که
3D به معنای سه بعدی و 2D به معنای دو بعدی است. در واقع 3D و 2D در طراحی سه بعدی و انیمیشن به ابعادی که در آن انیمیشن ایجاد شده است اشاره دارند.
برای انیمیشن دو بعدی ، همه چیز در یک بستر دو بعدی اتفاق می افتد. تصاویر مسطح ، بدون عمق هستند و فقط یک چشم انداز را ارائه می دهند. اشیا و شخصیت ها معمولاً بدون سایه های لطیف و ملایمی که در زندگی واقعی می بینیم ترسیم می شوند. در انیمیشن سه بعدی ، همه چیز روی یک بستر سه بعدی نرم افزاری اتفاق می افتد. تصاویر عمیق هستند و دقیقاً مانند زندگی واقعی چندین دیدگاه را ارائه می دهند و سایه های لطیف و ملایمی را بر روی اشیا و شخصیت های درون خود ایجاد می کنند. در انیمیشن دو بعدی شخصیت ها کارتونی و غیرواقعی به نظر می رسند ولی به صورت سه بعدی، شخصیت ها می توانند کارتونی اما در عین حال واقع بین به نظر برسند. روش دیگر برای فکر کردن در این مورد، فکر کردن در مورد یک نقاشی و یک مجسمه است. 2Dیک نقاشی است و D3 یک مجسمه است. سه بعدی “چشم انداز عمق” را معرفی می کند، بنابراین ما نه تنها مستطیل 2D بلکه یک مکعب 3D را می بینیم که دارای طول، عرض و ارتفاع است. به طور معمول دو بعدی شامل ترسیم یا حرکت روی یک سطح صاف (صفحه طرح ، و غیره) یا در صفحات عمودی و افقی است ولی سه بعدی شامل “مدل سازی” است، یعنی ایجاد اشیاء سه بعدی با استفاده از یک نرم افزار رایانه ای، حضور در یک فضای مجازی گسترده (واقعیت مجازی)، همراه با نورپردازی، بازتاب ها، سایر اشیا، سایه ها و غیره…
تفاوت و شباهت انیمیشن سه بعدی و استاپ موشن
بسیاری از مردم تصور می کنند که طراحی سه بعدی و انیمیشن از تکامل انیمیشن دو بعدی ناشی می شود، گرچه همینگونه به نظر می رسد ولی قطعا اینگونه نیست. تکنیک های فیلم استاپ موشن در فیلم 1963 جیسون و آرگونات ها توسط ری هریهاوزن به خوبی مورد استفاده قرار گرفت، گرچه آنها در واقع از همان روزهای ابتدایی فیلم در اوایل قرن 19 وجود داشته اند (به طور مثال فیلم اصلی کینگ کنگ که در سال 1933) اما این ری هریهاوزن بود که این فن را واقعاً زنده کرد.
با مقایسه انیمیشن سه بعدی و استاپ موشن، در واقع می توان دید که شباهت ها کجاست. استاپ موشن، شامل ساخت مدل و فیلمبرداری یک بار از یک فریم است. تغییرات جزئی در مدل ایجاد شده و سپس دوباره فیلم برداری می شود. با تکرار این فرایند شبیه سازی حرکت انجام می شود. با ساخت فریم به فریم و پخش مجدد آن با سرعت 12 تا 70 فریم در ثانیه، به نظر می رسد که مدل در حال حرکت است. علی رغم ظاهر ساده، این یک پروسه بسیار پر زحمت و طاقت فرساست!
انیمیشن سه بعدی از روشی مشابه استفاده می کند اما با استفاده از رایانه ایجاد می شود. پس از وارد کردن دستورالعمل ها، همه چیز درون رایانه کنترل می شود و خروجی توسط کامپیوتر ایجاد می شود. به طور قطع از نظر جسمی در مقایسه با انیمیشن استاپ موشن خسته کننده نیست، اما از نظر ماهیتی مشابه آن است. حتی جنبه های نورپردازی، بافت و دوربین در هر دو روش انیمیشن دارای اصول یکسانی هستند، با این تفاوت که یکی در واقعیت اتفاق می افتد و دیگری در رایانه. به همین دلیل یک هنرمند استاپ موشن، راحتر می تواند به یک انیماتور سه بعدی تبدیل شود و بالعکس، در مقایسه با یک هنرمند دو بعدی کار. در اصل میتوانیم بگوییم انیمیشن سه بعدی بیشتر از انیمیشن دو بعدی شبیه انیمیشن استاپ موشن است.
فرآیند طراحی سه بعدی و انیمیشن
برای طراحی سه بعدی و انیمیشن احتمالاً مراحل بیشتری نسبت به آنچه به نظر می رسد وجود دارد! روند خط تولید انیمیشن سه بعدی پیچیده است و حتی می تواند بسیار پیچیده تر از سایر اشکال انیمیشن باشد. بسته به اینکه کدام پروژه و کدام استودیوی انیمیشن سه بعدی درگیر شود ، تعداد مراحل ممکن است متفاوت باشد.
در ادامه ما 11 مرحله متداول در تولید یک پروژه انیمیشن سه بعدی را شرح می دهیم:
- مفهوم و استوری بورد
- مدل سازی سه بعدی
- بافت
- ریگینگ (استخوان بندی)
- انیمیت
- نورپردازی
- تنظیمات دوربین
- رندرینگ
- ترکیب بندی و جلوه ویژه
- موسیقی و تولید افکت های صوتی
- ویرایش و خروجی نهایی
مرحله 1 | مفهوم و استوری بورد (Storyboard)
اولین گام در خط تولید، طراحی سه بعدی ایده ها و ایجاد استوری بوردهایی است که این ایده ها را به شکل تصویری ترجمه می کند. استوری بورد دنباله ای از تصاویر است که داستان دیجیتالی را به در دو بعد به نمایش می گذارد. اولین بعد زمان است: آنچه در ابتدا، بعدا و آخرین مرحله اتفاق می افتد. مورد دوم تعامل است: صداگذاری (داستان شما) چگونه با تصاویر ارتباط برقرار می کند؟ انتقال و جلوه های بصری چگونه به گره زدن تصاویر کمک می کنند؟ تعامل سخن ها با موسیقی متن چگونه است؟ هر عنصری می تواند با هر عنصر دیگری ارتباط برقرار کند. به عبارت دیگر استوری بورد محلی برای برنامه ریزی هدف و تأثیری است که قصد دارید روی مخاطب بگذارید.
مرحله 2 | مدل سازی سه بعدی (Modeling)
مدل سازی سه بعدی نقاشی نیست! پس از پایان و تایید استوری بورد ها توسط مشتری، کار ساخت اشیا، محیط و شخصیت ها آغاز می شود که به اصطلاح “مدلسازی” نامیده می شود.
مدل سازی فرآیند شکل گرفتن و قالب گیری است. معمول ترین وسیله برای ایجاد یک مدل سه بعدی این است که روی یک شئ ساده اصلاحات را انجام داده تا به فرم نهایی برسد همانند کاری که مجسمه ساز انجام می دهد. عناصر می توانند از یک نقطه واحد (راس نامیده شوند) ، یک خط دو بعدی (یک لبه) ، یک منحنی (یک خط شکسته) گرفته تا اشیا سه بعدی (چهره ها یا چند ضلعی ها) باشند. با استفاده از ویژگی های خاص نرم افزار سه بعدی می توان هر یک از این عناصر را برای تولید یک شی دستکاری (مودیفای) کرد. وقتی مدلی را به صورت سه بعدی ایجاد می کنید ، معمولاً یک روش برای ایجاد مدل خود یاد می گیرید و وقتی نیاز به ایجاد مدل های جدید دارید، بارها و بارها به آن باز می گردید. سه روش اساسی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک مدل سه بعدی استفاده کنید و هنرمندان سه بعدی باید نحوه ایجاد یک مدل را با استفاده از هر تکنیک یاد بگیرند.
مرحله 3 | بافت (Texturing)
بافت هنر دادن لباس یا طرح به مدل های سه بعدی است. وقتی یک مدل سه بعدی ایجاد می شود، می توان تصاویر دو بعدی را روی آن قرار داد تا رنگ ، طرح و بافت اضافه شود. این فرآیند نگاشت (mapping) نامیده می شود و اغلب تمام رنگ یک مدل از این عنوان نشات می گیرد. این نگاشت ها را می توان در برنامه هایی مانند فتوشاپ ایجاد کرد و بافت ها را می توان به راحتی بر روی مدل ها قرار. برخی از انیماتورها حتی از عکسهای واقعی در ایجاد بافت ها استفاده می کنند و سپس با تغییر آنها الگوهای تکرار شونده یکپارچه بدون درج (Simless) ایجاد می کنند.
مرحله 4 | ریگینگ / استخوان بندی (Rigging)
ما باید این اسکلت ها را در قالب یک شخصیت سه بعدی قرار دهیم قبل از اینکه او بتواند حرکت کند! تنظیم یک شخصیت برای راه رفتن و صحبت کردن آخرین مرحله قبل از شروع روند انیمیشن شخصیت است. این مرحله “Rigging” نامیده می شود و سیستم اساسی است که حرکت یک شخصیت را برای زنده کردن آن هدایت می کند. ریگینگ، فرآیند تنظیم اسکلت قابل کنترل برای شخصیتی است که برای انیمیشن در نظر گرفته شده است. بسته به موضوع ، هر اسکلتبندی منحصر به فرد است و مجموعه کنترل مربوطه نیز همین طور است. پوست انداختن فرآیند اتصال مدل سه بعدی (پوسته) به اسکلت است تا بتوان مدل سه بعدی را با کنترل های اسکلت دستکاری کرد.
مرحله 5 | انیمیت (Animation)
بعد از مراحل قبل تازه به مرحله انیمیت می رسیم واضح است که انیمیت همیشه در طراحی سه بعدی حرف اول را نمی زند؟ انیمیشن فرایند ایجاد یک شی سه بعدی و حرکت دادن آن است. انیمیشن با چند روش متفاوت ارائه می شود. انیمیشنبه روش قاب کلیدی (keyframe)، جایی که انیماتور اشیا را به صورت فریم به فریم دستکاری می کند، (شبیه کارتون های قدیمی)، روش دیگر قرار دادن اشیا روی splines و تنظیم آنها برای پیگیری مسیر منحنی (یا وارد کردن داده های ضبط حرکت و اعمال آنها بر روی اسکلت شخصیت) و روش سوم برای متحرک سازی، استفاده از قابلیت های فیزیکی تعریف شده در نرم افزارهای سه بعدی است، مانند زمانی که صحنه شما به سقوط اجسام نیاز دارد.
مرحله 6 | نورپردازی (Lighting)
نورپردازی در دنیای سه بعدی به همان اندازه ضروری است که در زندگی واقعی به آن نیاز داریم. نورپردازی، (در ترکیب با بافت ، زاویه دوربین و غیره) زنده شدن شئ ها و صحنه می شود. استفاده نادرست از نور می تواند صحنه ای را خراب، و حتی باعث شود اجسام سخت، صاف به نظر برسند و همه چیز وارونه جلوه کند. اما با استفاده ماهرانه، نورپردازی می تواند کاری کند که صحنه واقعی به نظر برسد ودر ترکیب با بافت و هندسه صحنه ای ایجاد شود که عملاً از زندگی واقعی قابل تشخیص نیست. در طراحی سه بعدی، نورها در حقیقت مانند دنیای واقعی وجود ندارندبلکه آنها به صورت سه بعدی اشیایی هستند که برای شبیه سازی نحوه کار روشنایی در زندگی واقعی طراحی شده اند، اما برای به دست آوردن نتایجی که دنبال آنها هستیم، باید تنظیمات را نه تنها روی چراغ ها، بلکه روی بافت نیز اعمال کنید.
مرحله 7 | تنظیمات دوربین (Camera Setting)
زوایا و تکنیک های خوب دوربین تفاوت بین فیلمبرداری خوب و بد را ایجاد می کند. دوربین یک ابزار شگفت انگیز است. در طراحی سه بعدی، برخلاف دنیای واقعی محدودیت های فیزیکی وجود ندارد. شما می توانید صحنه ای ایجاد کنید که دوربین شما را به سفری به داخل رگهای خونی بدن انسان سوق دهد، یا اینکه همانند چشم عقاب از بالا صحنه را ببینید، می توان از آن برای ایجاد چشم اندازهای غیرممکن، بزرگنمایی و بزرگ کردن استفاده کرد و خیلی بیشتر از اینها. نوشتن در مورد دوربین از حوصله این مقاله خارج است، اما در اینجا برخی از اصول اولیه آورده شده است. اول، بهتر است که برخی از تفاوت های دوربین های سه بعدی و دوربین های واقعی را بررسی کنیم. در طراحی سه بعدی، برخلاف زندگی واقعی نیازی به لنز فوکوس، فیلم، دیافراگم و … نیست. همه این عملکردها از طریق نرم افزار کنترل می شوند. در طراحی سه بعدی می توان یک یا چند دوربین ایجاد کرد و آنها را دقیقاً مطابق میل خود در فضای سه بعدی قرار داد و از تنظیمات آن برای ایجاد فاصله کانونی، عمق میدان و غیره استفاده کرد. سایر گزینه ها برای جابجایی دوربین سه بعدی مشابه موارد ساخت فیلم هستند ، از جمله جابجایی طولی، دالی، افکت حرکتی، قوس و جایجایی عرضی. علاوه بر این، دوربین های نرم افزاری هیچ محدودیتی در اندازه و وزن ندارند. می توان یک دوربین را به هر مکان و حتی داخل کوچکترین اشیا منتقل کرد. همچنین می توان دوربین ها را متحرک سازی کرد تا همزمان چندین عمل انجام دهند، مانند دالی زوم (Dolly Zoom). هنگامی که یک دوربین به صورت سه بعدی ایجاد شود، می توان نمایی را انتخاب کرده و نمای موجود در آن نما را به دوربین اختصاص داد، بدین معنی که صحنه را از منظر دوربین می توان دید.
مرحله 8 | رندرینگ (Rendering)
اینجاست که گرافیک ها «ساخته می شوند» و صادر می شوند … اما هنوز پایان کار نیست !!! ارائه تصویر معمولاً آخرین مرحله در خط تولید سه بعدی است و شاید مهمترین قسمت باشد. این گامی است که غالباً توسط مبتدیانی که بیشتر روی ایجاد مدل ها و متحرک سازی آنها تمرکز دارند، نادیده گرفته می شوند یا مورد توجه قرار نمی گیرند. جنبه های زیادی برای ایجاد یک نمایش نهایی خوب از یک صحنه وجود دارد، از جمله توجه به قرارگیری دوربین ، انتخاب نور که ممکن است بر روح اشیا و سایه ها تأثیر بگذارد، و یا بازتاب ها و شفافیت و کار با جلوه های ویژه مانند مایعات یا گازها.
مرحله 9 | ترکیب بندی و جلوه ویژه (Compositing and Special VFX)
عکس های خروجی (Renders) برای ویرایش، پولیش و افزودن جلوه های ویژه به برنامه های ترکیب بندی وارد می شوند. ترکیب بندی و ادیت شامل همه چیز است، از جمله جلوه های ویژه جایی که همه انفجار صورت می گیرد، چیزی تبخیر می شود و یا خلق می گردد و غیره. همچنین شامل مراحل پس از تولید (Post Production)، تا ایجاد محیط (از ساختمان ها گرفته تا جهان های عجیب و غریب) با جایگزینی صفحه آبی / سبز (عکسبرداری از جلوی صفحه آبی یا سبز و سپس جایگزینی پس زمینه با فیلمهای ایجاد شده دیجیتالی یا فیلمهای گرفته شده در جای دیگر). اصولاً هنر گرفتن فیلم زنده و آمیختن آن با فیلم تولید شده توسط رایانه، جلوه ویژه نامیده می شود.
مرحله 10 | موسیقی و تولید افکت های صوتی (Music and Foley)
موسیقی و (جلوه های صوتی) اضافه می شوند تا به انیمیشن عمق بیشتری بدهند و لذت صوتی را افزایش دهند. آهنگساز ها موسیقی برای ایجاد روحیه انیمیشن ، موسیقی متن و موسیقی همراه را ایجاد می کنند. یک هنرمند فولی جلوه های صوتی را برای تولیدات سینمایی ، تلویزیونی و رادیویی “بازآفرینی” می کند او با استفاده از انواع مختلف کفش و لوازم جانبی فراوان ،گلگیرهای اتومبیل ، بشقاب ها ، لیوان ها ، صندلی ها و هر چیز دیگری که در دسترس دارد می تواند صدای اصلی را کاملاً جایگزین کند یا صداهای موجود را تقویت کند تا آهنگی غنی تر ایجاد شود. و گاهی وقت ها بر عکس است یعنی روی یک آهنگ زیبا حرکات کاراکتر تنظیم می شود.
مرحله 11 | ویرایش و خروجی نهایی (Editing and Final Output)
اینجاست که همه چیز تمام می شود! اینجاست که رندرهای ترکیبی ، موسیقی و foley برای اطمینان از همگام سازی همه چیز جمع آوری و ویرایش می شوند. پس از رضایت ، محصول وارد شده به عنوان یکی از قالبهای مناسب برای استانداردهای پخش صادر و به مشتری تحویل داده می شود!
انتخاب استودیوی انیمیشن سه بعدی مناسب برای کار
انتخاب یک شرکت انیمیشن مناسب برای پروژه، موفقیت و شکست در بازاریابی شما را تعیین می کند. برخی از شرکت ها در ژانرهای خاص و شرکت های دیگر در ژانرهای دیگر سرآمد هستند. استودیو انیمیشن سنجاقک به طور عمده متخصص در ساخت و طراحی انواع مدلهای سه بعدی صنعتی و معماری است که تیم مهندسی خوبی در پشت صحنه دارد و با داشتن تیم هنری شامل کارگردان انیمیشن و آهنگساز، تعامل خوبی بین هنر و صنعت ایجاد کرده است. برخی از فعالیت ها و توانایی های استودیو انیمشین سنجاقک در زیر آورده شده است:
- تیزر / موشن گرافیک / جلوه ویژه
- انیمیشن های آموزشی و تبلیغاتی دو بعدی و سه بعدی
- واقعیت مجازی / مدل سازی
- طراحی کاراکتر و شخصیت تبلیغاتی
- انیمیشن های سه بعدی و ۳۶۰ درجه از محصولات و قطعات
- شبیه سازی فرایندهای پیچیده تولید
- طراحی سه بعدی قبل از اجرا و خلق ساختار نهایی پروژه
- اینفوگرافی / لوگو متحرک/ بازاریابی ویدئویی
- رندرینگ / تصویر سازی / رندرینگ
- تورهای مجازی / پویانمایی
- شبیه سازی صنعتی، معماری، پزشکی و …
در ادامه توصیه صادقانه ما در مورد این موضوع این است که:
شرکتی را پیدا کنید که دارای نمونه کارهای گسترده باشد که کاری مشابه آنچه در ذهن دارید انجام داده است. اولی یک شرکت باتجربه را تضمین می کند و دیگری این اطمینان را به شما می دهد که آنها قبلاً کار مشابهی انجام داده اند و احتمالاً می توانند همان کار را به شما تحویل دهند. اطمینان حاصل کنید که شرکت تیم متخصص خوبی دارد. بسیاری از شرکت ها غیر قابل اعتماد هستند و ممکن است با سخت شدن روند کار ناپدید شوند. نقاط عطف و قابل تحویل را بخواهید. بدانید خط تولید شرکت چگونه است. هر شرکت انیمیشن سازی که ارزش آن را داشته باشد تا پروژه را به آن بسپارید، می تواند خط تولید و نقطه عطفی را برای شما تعریف کند که منطقی به نظر برسد.
شرکتی را پیدا کنید که سریع به ایمیل ها و تماس های تلفنی پاسخ دهد. اگر شرکت برای بازگرداندن ایمیل ها و تماس ها مدت زمان زیادی شما را معطل کند، به معنای این است که آنها بیش از حد مشغول باشند و یا برنامه ریزی مناسبی ندارند. در این صورت شما باید به دنبال فروشنده بهتری باشید. شرکتی را پیدا کنید که مدیر پروژه یا مدیر حساب در آن مستقر باشد. شما می خواهید با افرادی که نیازهای بازاریابی شما را درک می کنند صحبت کنید و نه انیماتورهایی که به جلوه های ویژه جالب و انیمیشن های خوب فکر می کنند. پس از ارائه اطلاعات مختصر در مورد شرکت خود و آنچه می خواهید بدست آورید، ببینید که شرکت با راه حل و قیمت پیشنهادی چقدر سریع و فعالیت می کند. ببینید آیا قیمت گذاری منطقی است و آیا شرکت می تواند هر یک از خدمات ذکر شده را انجام دهد.
توصیه نمی شود که برای قیمت گذاری گشت بزنید زیرا هر شرکت طراحی سه بعدی و انیمیشن ممکن است با توجه به قدرت کارکنان، شهرت، نمونه کارها، خواه از افراد مستقل و یا از کارمندان ثابت، استاندارد کار و غیره هزینه متفاوتی دریافت کند. متغیرهای بسیار زیادی وجود دارد و شبیه مقایسه قیمت خودروهای مختلف و با کیفیت های مختلف است. بنابراین سعی کنید با توجه به بودجه خود بهترین استودیو را انتخاب کنید تا بهترین کیفیت را تحویل بگیرید. در آخر اینکه ، همیشه با شرکتی که با آن احساس راحتی می کنید کار کنید. اگر احساس خوبی در مورد شرکت ندارید، این بدان معناست که به احتمال زیاد از روابط کاری با آنها لذت نخواهید برد و این موضوع حتما روی محصول نهایی تأثیر می گذارد.
سخن پایانی
استفاده از طراحی سه بعدی و انیمیشن در بازاریابی و تبلیغات به عنوان ابزار ارتباطی قدرتمند شناخته می شود. بسیاری از شرکت ها متوجه شده اند که این اثر بسیار موثرتر و قدرتمندتر از اسلایدهای خسته کننده پاورپوینت و تبلیغات تلویزیونی پیش پا افتاده است که فقط از بازیگران زنده استفاده می کنند. گرچه برخی از ویژگی های سایر رسانه های تصویری همانند انیمیشن است، اما انیمیشن ویژگی های منحصر به فردی دارد که هیچ رسانه بازاریابی دیگری نمی تواند با آنها برابری کند.
خیلی هم عالی